Alla inlägg den 27 april 2013

Av rebecca - 27 april 2013 22:19

Gud vilket härligt väder idag! jag och Maggis red Lunedet idag igen. Sämst var att när vi var typ 5 min från stallet så kommer det en bil runt hörnet och honb kastar sig och ligger på backen! Första avrramlingen check!

Det roliga är att vi mött typ en mountainbikare, flertal bilar och massa annat som kan vara läskigt, men det måste varit att bilen kom så plötsligt. Sen har ju energi så det heter duga just nu. Men jag landade på skulderbladen , tappa luften och blev lite yr men senvar jag okej. Lite mörbultad. Jag blev merst rädd för var Maggan tagit vägen. Hon stack nämlingen i full galopp tillbaka mot Lunedet. Anders (Irenes man) kom bilen så åkte vi och letade. Hon hade kommit en bra bit och stod på ett gärde. Hon kom till mig så fort hon såg/hörde mig. Mitt hjärta! Svettig som bara den! Gumman:(

Usch vill inte tänka på vad som kunde hänt på de där smala krokiga vägarna med en häst i full galopp.

Men allt gick bra och jag var uppe nu efter jobbet och tittade till damen.


Annrs så vare kaos på jobbet med. 112 samtal och grejer. Herregud tanterna kan allt skrämma livet ur en ibland. Man blir ju verkligen rädd :( Men nu är jag äntligen hemma. Ska borsta tänderna och krypa ner. Helt slut.


Fast mycket jag funderat på löste sig idag. Man får fan inte tänka för mycket. Vilket jag har en tendens till att göra. Om det är meningen att det ska vara så blire det.

LargeLarge

Tog lite fina bilder längs med vattnet iaf:)

 

 


Av rebecca - 27 april 2013 10:45

Gick och la mig halv tio igår. Så jäkla trött. Dock vaknar jag ju så tidigt då men somna om är inga problem ;)

Idag tvättar jag i tvättstugan här på Skolgatan för första gången. Blir ju inte så mycket tvätt faktiskt men skönt och tvätta undan lite.

Ska åka upp till Maggan sen också och rida henne en sväng. Hade inte tänkt åka upp idag men kolla vädret!   

Men ska tvätta klart så åker upp om någon timme till henne.Ikväll blir det lite jobb.

Ansiktet spelar i Örebro ikvälll...men nej jag får inte haha. Jobbar ju 7-16 imorn.

Ovido - Quiz & Flashcards