Alla inlägg under mars 2012

Av rebecca - 8 mars 2012 12:31

Jävla äckelsnö!Så nu har vi gnällt om det.

Ska snart hoppa i dushen för jag måste upp till skolan och lämna PA grejor eftersom de inte vill funka. Sjukt frustrerande!


Tänkte lägga upp den där dokumentären om unga tjejer som skickas som modeller ner till Japan när dom är 12-13 år och kan knappt engeslska för tjejerna man fick följa kom från Sebirien. De blir lovade jobb i Japan. Men de får bo assdåligt , får knappt någon hjälp att hitta till alla castings. Och de blir lovade en lön och att de är bokade för jobb. Men även om de gör ett jobb så får de inte ens reda på vart bilderna hamnar och det är inte ofta dom får betalt. Asså ni måste se den så hemskt. Det är sorligt. Oftast skickad tjejerna hem utan jobb och med skulder till agenturen och de flesta som åker är fattiga famlijer. En av tejerna hade knappt råd med mat i Japan. Nej usch. Girl Model heter den finns på SVT play.


O så lägger ja upp Kony som inte behöver någon beskrivning hemskt.


Av rebecca - 7 mars 2012 22:56

Började sju idag o jag sov så sjukt dåligt inatt sover jämt dåligt när ja ska jobab dag för ja vet ja måste upp så tidigt och då blir ja stressad och då kan ja inte sova. Sen hade jag så jävla ont i benen så ja trodde ja skulle bli galen. Men dagen gick bra bara man kommer dit så rullar det ju på. Det roliga på 7:an är att man får se/ höra så mycket olika saker fick ett latinskt lexicon av min handledare så jag kan kolla upp alla ord. Nyttigt!


Men imorn är jag ledig iaf ska bli skönt eftersom jag går långhelg i helgen.  Satt nyss och tittade på Grey's asså allting ser så lätt ut på tv ni ska bara veta hur verkligeheten är. Före o efter operation under tiden folk är sjuk det är inte "bara" som de ser ut på tv. Sen slog jag på akutmottagningen på 4fakta och man blir imppnerad av hur duktig personalen är! Asså ja blir helt fasinerad(stavning?) för det är sjukt svårt att vara vårdpersonal. Kul men svårt.


Nu sla ja lägga mig och kolla på den där filmen alla lägger upp på face och sen en dokumentär kenza hade skrivit om baksidan på modelllivet på Svt play tror den hette Model girl?

Japp sen ska ja sova men har somsagt sovmorgoon 

Pusssss


Av rebecca - 6 mars 2012 10:48

Planen idag är att gå en promenad som slutar vi lägenheten så jag kan hämta min cykel men de komemr inte bli min cykel för för den står inpackad i garaget bakom alla andra 3445345mijarder saker. Men men kan inte renoveringen bli klar snaaaart?

Aja sen iaf cykla hem kanske hinna med att åka upp till skolan med lite PA papper som inte går att öppna i nått annat pogram office o skolan har inte office= kan inte lärarn skriva ut det. Men iaf börjar två till kvart i tio...

ne dags o sätta fart!

Puss


Av rebecca - 5 mars 2012 18:07

Jag vaknade ett inatt sen tv å och sen när klockan ringde och jag var ändå "pigg" när klockan ringde kvart i 6.  Aja kom till praktiken var astrött runt klockan elva när vi hade förmiddagsfika och sen på eftermiddagen när en tjej kom och pratade om madrasser-.-' Ni vet när man verkligen borde lyssna men ögonen bara känns tunga och man vet att om man blunar somnar man? så var min känsla i en helt timme av den här madrassredovisningen.


Kom hem sov i nån timme och ska snart ut och gå en sväng men nu kom jag på att jag inte laddat min Ipod som är död. Åh hatar sånt där. Fan. Måste gå upp och sätta den på laddning.

Imorn går ja kväll så sovmorgon då iaf.

Asså varför måste alla reklamer på tv vara på människor som skriker!? ja tror man fattar om man pratar i normal ton...

Puss



PA

Av rebecca - 4 mars 2012 14:33

Har suttit med PAt hela dagen men nu har jag nog mejlat in det jag ska så får hon kolla vad ja måste fixa till. Kanske finns ett slut på PA. Min säng är helt full i papper blööh. Den stationära datorn står på golvet haha mm älskar o flytta. ne men ser lite kul ut. Så skulle ja mejla över mitt gamla PA till nta datorn men de går ju eftersom jag skrivit i office på gamla datorn och inte har office på nya. Får panik! Men aja gå o lösa säkert.

men nu ska ja pluggisen sluta va nolifer o gå ut och ta en riktigt långpromenad i det underbara vädret:D

Puss

427606_3262189269321_1104883214_4099252_1149962575_n_large

Av rebecca - 4 mars 2012 10:31

Kvällen igår avslutades med en liten promenad med Jos och jenfi perfekt det. Skulle kolla på film när ja kom hem men var för trött så somnade innan tolv. Imorn börjar jag klockan sju på praktiken känns underbart......

Har llite ångest över hur trött jag kommer vara:( men aja sista nu sen äre bara lite dun skola kvar.


Idag blire därimot massa dumt PA!nFast känner mig liiiiiiiiiite motiverad att få det klart. Ska bara ner och käka frulle så ska jag börja. Sen ska jag ut och gå i det fina vädret. Så skönt att de äntligen börjar bli vår på riktgt.

nu blire frukost

Pussss


Av rebecca - 3 mars 2012 13:47

Äntligen har ja gjort min tatuering!:D kan säga att ja va vidrig nervös hade ångest o trodde ja skulle dö. Men de gick bra gick på tio minuter typ. Snacka om proffs! han va astrevlig även fast de va lite svårt att fatta danska haha. men jag är så himla nöjd ska bli kul o se den när den har läkt och grejer så man ser slutresultatet lix.

Men att göra en till är bara att glömma hahaha fyfan va ont det gjorde är glad att ja bara gjorde en liten text hade inte stått ut annrs. Uhhh ne fy vill inte tänka på de.


Aja nu är pappa och Fredrik iväg med sina motiv och gaddar sig med tanke på hur stora grejer dom gör lär dom inte va hemma förrens ikväll. Fyfan fattar mig inte på dom..

aja nu ska ja kika på ett avsnitt Glee och sen ta en promenad eller nått i det fina vädret.

Pusss

2357125540_c750e6e48e_z_large

Av rebecca - 3 mars 2012 00:06

Vart ute och käkat med saknade vänner. Ja jos, joenfi , mimmi o Lollo. Började med mat på katrinedalskrogen och gick sen till gastro för lite dricka och massa prat. Så hinla kul har verkligen saknat alla sjukt mycket! Så det måste göras om.


Jag kommer inte kunna sooooova inatt för ja är så sjuuuuuuuuukt nervös inför imorn! Ussscchhh men de komemr bli awsome. Aja kan berätta att nya rosa datorn fungerr utmärkt hihi lite ovanligt bara med tangenter och grejor men man vänjer ju sig. Ahh shiiiettt.

nu ska ja kanske läsa lite bok eller prova om ja kan sova på en gång.

Puuus

386250_1734864268401_1742422241_895334_1939836542_n_large

Ovido - Quiz & Flashcards