Alla inlägg den 3 januari 2011

omg

Av rebecca - 3 januari 2011 19:37

Har Gossip 3 hemma!  

Tror inte ni behöver gissa spec länge vad jag ska göra ikväll. Blev lite stall med en väldigt flumm Mimmi haha. Kul kul.

Nu ska jag mysa ner mig i mina mjukis kläder och gömma mig under en filt och kolla gossip tills jag inte orkar mer.

Av rebecca - 3 januari 2011 12:27

Vi tar lite i taget.

Januari- Ja kommer inte ihåg så mycket från Januari faktsikt inget kul hände nog. ne det var sjukt mycket snö! Och kallt som fan värsta vintern på länge. Hade min första praktik på Skranta sjukhem. Förstår inte hur jag överlevde 4 veckor men jag där varje dag. Duktig tjej!


Februari- Drömmar blev sanna den här månaden. Sessan kom hem och jag tog henne på foder. Svävade på rosa moln hela månaden! Hon kom hem o ställdes i plåt och jag hade en "egen häst" för första gången i mitt liv. Vattnet frös i stallet och proppar gick jobbigt med kall vinter!


Mars- Svinkallt övergick till lite mer vårigt äntligen.  Startade min andra lokala tävling i mitt liv och då med Sessa. Gick superbra!Rosa moln igen. Det gick tungt att hinna med både skola, stall, vänner och annat. Var hemma alldeles försent om kvällarna och skolan blev lidande. Tyvärr. Hästen kommer alltid först.


April- Våren kom äntligen ! Hagarna var som sjöar och hästarna var inte allför lyckliga över att vara ute kommer jag ihåg iaf inte Sessa. Skolan rullade på vi blev mindre och mindre i våran klass. Prolblemen med Sessan började och jag kände att ja inte klarade av det så jag bestämde mig för att ställa av henne helt i slutet av April. Jobbigt beslut! Men allting blev lättare med skola och allt så det kändes fakitskt okey fast det var jobbigt-

Men jag och Sessan gick promenader, myste, försökte longera haha(jag är sämst på d) och hon sprang i ridhuset. Försökte alltid göra något med henne varje dag.


Maj- Maj var jobbig. Mycket prov och grejor i skolan. Hade det jobbigt med Sessan. Fast började märka att hon var mycket gladare än när jag red hon kändes mer harmonisk. Fortsatte hitta på saker med henne varje dag. Saknade att rida.

Men tiden gick och det blev äntligen Juni.


Juni- SOMMARLOV! Jag Jossa Emelie var och kollade på studenten som var jättekul att titta på längtade bara ännu mer tills min student! Jag sa upp Sessan och blev hästlös 18on:de tror jag.Det var ett rätt beslut utav mig att göra så det kändes bra även fast det är jobbigt att släppa henne. Men hon kommer alltid vara Sessan för mig o alltid finnas i mitt hjärta. Det är inte lätt att släppa någon man älskar o vi hästmänniskor vet nog det mer än andra ibland.

Men det var skönt att bli utan häst. Madde undrade om jag hjlpa henne med Loffe så jag började göra det några veckor efter Sessan. Och Loffe var precis vad jag behövde. Jordens snällaste nallebjörn. Köpte ny mobil äntligen!


Juli- Spenderade mycket tid med mina fina vänner nere vid sjön, film,badtunna, badade i sjön och mycket kubbspelande haha. Varma dagar! Men det var sommar och underbart slappade alldeles för mycket i solstolen haha. Började jobba på BB vilket är bland det tråkigaste jag gjort. Men det var gött med lönen efter.


Årets höjdpunkt kom= Putte! O helvete vad roligt vi hade:D Teddybears var oförglömliga. De fyra dagarna var så sjukt roliga alla problem bara suddas ut när det blir putte i Karlskoga haha. Sista dagen på putte och jag kunde inte prata för jag var så sjukt hes och jag blev sjuk och fick vara hemma från jobbet så jag missade pengar men jävel va sjuk jag var. De regnade ju i princip hela putte så.

Många mysiga uteritter på Loffe.










Av rebecca - 3 januari 2011 12:03

Åt nyss frukost mm rostad macka aslänge ja åt det. Funderar på att gå och lägga mig igen så himla sköntt att bara dra sig ju.

Hade mardröm om mitt mattenationella om prov att vi gick upp i trappen vi som skulle ha omprovet(de var endel) och sen påvägen dit insåg jag att jag hade tränat alldeles för lite men det var som tur var bara en "övning" så vi skulleinse att vi hade tränat för lite. Knäppt men jag fick allt lite panik fakitskt så ska göra matte idag(A)

Annrs vet jag inte vad jag ska hitta på kanske lite stall?lite Loffe? Eller lite stan?

Only time will tell

xoxo GossipGirl

Nej jag skoja bara har tittat på för mycket GG den senaste tiden ska försöka hämta säsong tre idag o det kan jag göra om jag åker t stallet. Hmm nu blev ju det lite lockande.

Aja whatevver något hittar jag allt på:)



Ovido - Quiz & Flashcards