Alla inlägg under januari 2010

Av rebecca - 19 januari 2010 20:43

Usch vad det är hemskt att cykla nu! Det är typ bilspårssnö och det är hemskt. Jag har verkligen inget emot att cykla elelr nått men när det är så här blir man så galet irrterad när man måste hoppa av cykeln o gå vissa bitar för det är bilspårssnö. Om plogen kunde ploga skulle det bli bra igen.

 

Var inte så trött imorse det vara kallt utanför täcket. Men jag kom upp i skaplig tid fixade mig var på skolan tio i  Hade svenska, prov och provet gick faktiskt bra jag tror min envisa pluggning fungerade men jag bölev bara sjukt stressad när alla andra började gå och det var jag o Emelie kvar. Men det gick bra iaf. Sen hade vi engeslska och sist matte.

Kom hem käkade åkte till Sessa. Mockade ohc gjorde maten och allt. Sen ryckta vi man ocgh gjorde massage. Hon tycker verkligen att det är grymt skönt!

Sen gick vi ut och gick på hoppbanan och fyfan va jobbigt det var! Det är lix snögropigtoch ah fy men motion blev det. Sessa var jättesnäll som vanligt och traskade på.

Sen fixade jag klart resten och gick in i gamla till Jossan. Jossan longerade Rutan så kommer vi på att jag ska longera och hon sitt på. Haha sagt och gjort det gick bra. Det ända problmet var att stanna lilla hesten men lite busiga var vi allt  

Och sen cyklade jah hem och nu sitter jag här. Fortfarnade i ridkläder jag ska snart byta om och duscha.

Imorn blir det iaf ridning ska skyna mig innan lektionerna men de börjar ju 18.00 så jag hinner nog.

Nu ska jag läsa lite bloggar och grejjor.

 

 

 

 

 

 

 

Av rebecca - 18 januari 2010 19:36

Min statestik har ökat asmycket sen jag skrev att Sessan kom hem. Lite kul.

 

Jag red idag också gick vell sådär. Hobn är förändrat och absolut inte samma som när hon åkte. Men det är bara att ta det för vad det är och jobba framåt. Ska rida imorn med tänkte jag och då blire första vardagen med Sessan hemma också. Tänk att hon ens är en del av min vardag nu. Det är så underbart.

Hon va helt jättemgasuperduperunderbart söt idag så jag tror jag svimmar varje gång jag tittar på henne. Pappa borrade ju hålen igår i stcoken och jag hann inte ens sätta upp den förns hon var där och tuggade! Rytktade länge och hon ara stod och sov. Verkar som hon blivigt mycket mera hammastadd nu så det är jättebra. Hon mår verkligen bäst när hon får röra på sig också. Lilla hjärtat  

 

Jag höll på och pluggade för 15 minuter sen men jag tog en pause vill ju inte överantränga mig  Nerå men jag ska snart plugga meeeera. Jag längtar inte till matteprovet helelr på fredag jag bara måste få G igen. Men det är ju typ på tre fyra kaptiel varav två har vi redan haft prov på. Så jäkla onödigt jag hatar när dom gör så.

 

Imorn blire iaf skolan och stallet. Ska bli såååå skönt att ha gjort klart provet imorn!

Lite kul i våran sadelkammre också för alla har sina saker fint i korgar typ utom jag som har i en stor foderpåse. Men vi ska nog snart komma til lrätta huvudsaken är att man har grejorna där och sokret till Sess. Hon fick ny grimma idag en mörkblå hon blev så fin så. Fast hom är alltid fin.

 

Nu får jag bara sitta här i 6 minuter till så nu ska jag läsa lite bloggar.

  

Av rebecca - 18 januari 2010 10:27

Jag önskar man kunde vara ledig föralltid. Fast då skulle men troligen tröttna på att inte ha något att göra istället. Gick för en stund sen och har ätit frulle kramat på Donna. Hon är sötN  

Ska snart ta ner tvätt och plugga till provet imorn. Jag lärde mig några ord imorn men de är bakterernas sjukdomar, smitto väger och sånt som jag måste lära mig.

Sitter och tittar på en film på yt som ni måste se det är så himla häftigt! Hon är duktig.

http://www.youtube.com/watch?v=eH82bqTB3i0&feature=channel

Hon ser verkligen ut som snövit helt otroligt.

 

Ska till stallet runt ett idag. Mamma ska följa med och hälsa på Sessan idag hihi  

Ne nu ska jag verkligen plugga!

Av rebecca - 18 januari 2010 10:27

Jag önskar man kunde vara ledig föralltid. Fast då skulle men troligen tröttna på att inte ha något att göra istället. Gick för en stund sen och har ätit frulle kramat på Donna. Hon är sötN  

Ska snart ta ner tvätt och plugga till provet imorn. Jag lärde mig några ord imorn men de är bakterernas sjukdomar, smitto väger och sånt som jag måste lära mig.

Sitter och tittar på en film på yt som ni måste se det är så himla häftigt! Hon är duktig.

http://www.youtube.com/watch?v=eH82bqTB3i0&feature=channel

Hon ser verkligen ut som snövit helt otroligt.

 

Ska till stallet runt ett idag. Mamma ska följa med och hälsa på Sessan idag hihi  

Ne nu ska jag verkligen plugga!

Av rebecca - 17 januari 2010 22:52

Varför ar det så svårt att lämna datorn!?  

Jag har fortfarnde inte gått och duchat eller pluggat!Men nu ska jag gå på riktigt för nu har jga läst alla bloggar vart inne på fejjan bdb och bloggat så nu går jag...       

Av rebecca - 17 januari 2010 22:12

Imorse vaknade jag runt halvv tio elelr hon kanske var tio förästen? Skitsamma gick ner åt frulle coh städade lite plockade upp mina julklappar och så. Böt om och cyklade iväg til l stallet. Var nere på rdiskolan en stund och prtade med Hanna Angie och Mimmi. Sen gick jag o Hanna upp fixade där uppe och så.

Hälsade på finaste i hagen. Var nere på ridksolan sen tittade när folk red , åt och tittade ännulite till för hästarna hade inte kommit in där uppe.

Gick sen upp och borstade och pysslade gick ner och joggade lite barbacka. Hon var superpigg! Gick ganska bra men red bara lite men hon tyckte det var roligt att röra på sig iaf. Sen gick vi upp och Mimmi följde med för vi skulle fodra kväll.

Mockade ur böt vatten och borstade av Sess som stod och gäspade söt! sen fodrade v och gick sen ner till JOssN som också hade kvällen sen tog alla vi sällskap hem.

Jag sjöng vakert haha.lalalalalalaal  

Kom hem bad papi fixa stocken som Sessan ska ha för att inte äta upp boxen. Och det blev jättbra med borrade hål istället för att bara binda upp den lix. Så imorn ska jag sätta upp den så hon har att tugga på.

 

Ledig imorn!  SOFT! Lätt värt att gå några tråkiga timmar igår för att vara ledig imorn då jag skulle gått 09.40-16.00 imorn igentligen. Men på tisdag är det sista veckan innan APUn! Jag är så sjukt nervös! Uhhh och man måste ringa själv också til larbetsplatsen och med min telefonskäck så lär de inte bli kul;S

Nu ska jag duscha och plugga mirkrobiologi.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av rebecca - 16 januari 2010 22:17

Jag sitter här och somnar snart men jag tänker på Sessan.

Jag trodde verkligen aldrig mer i hela mitt liv att jag skulle få ha henne hemma igen. Att få se henne och ta på henne och pyssla och allt. Jag hade lix tappat hoppet.

O sen att det här händer känns så skrämmande underbart overkligt. Jag har saknat henne så mycket under den tiden hon var borta.

Att förlora någon och sen få tillbaka det är ofartbart jag sitter nu och bara funderar. Fast det finns inget att fundera på. Hon är hemma igen och det är allt som betyder något just nu. Den hästen usch vad mycket jag älskar henne!

jag trodde inte drömmar kunde bli sanna men tydligen så kunde de det åk aldrig igen

  

Av rebecca - 16 januari 2010 20:54

Nu äre helg för min del. Ledig imorn och på måndag. Öppet hus det tråkigaste jag gjort i mitt liv typ. Bara jävla natur o frisör som drar folk ju! Åh var logomt tjurig när vi skulle börja srtäda klockan ett och inte få gå hem då. Men kom hem åt böt om åkte till stallet.

 

Att se henne i hagen fick nästan hjärtat att stanna nu är det verkligen på riktigt. Det är lite jobbigt bara att vara ny i stallet och inte veta allt som är rutiner för andra men det är bara att lära sig och ja frågar tusen frågor haha men det gör nog inget.

Iaf kom dit runt två hälsade ordenkligt på henne nu sen gick jag in och mockade och fixade lite. Var nere på ridskolan och hämtade saker just nu är det väldigt mycket spring upp och ner men det är nog bara tills vi får ordning på allt.

Hon ser ut att trivas iaf hon står där och ser helt glad ut. Tittar vad man gör och så. Sen fick hon en björkpinne att käka på idag också. Jag och Tilda rockade loss en i skogen haha jag sågade hon hoppade!   Det var väldigt kul.

Sen borstade jag en stund och gick ner till ridhuset och gick där i en halvtimme typ. Det är som hon känner igen sig men är lite osäker lix men det bli bra så fort hon blivit hemmastadd igen. Gick upp sen och fixade lite till och sen kom Jossan och hälsade på. Sen gick vi ner till hennes stall för hon hade kvällen och sen cyklade vi hem.

Så jag var nog hemma för en liten stund sen har ätit och nu sitter jag o äter på några äckliga skruvar som int smakar ett skit. Så nu äter jag inte dem mer.

 

Tiden bara flyger iväg i stallet det är så mycket småsaker att fixa och allt. Men det varkligen jätteroligt! Och jag är så glad att ha henen här igen. Och jag trro hon känner igne mig. Det känns som det.  

Lilla Sessan

Det är nästan så jag vill gå och sova nu så det blir imorgon snart.

Men jag ska duscha tror jag och sen plugga lite till provet på tisdag.

Gud va trött jag blev nu!

Dags att dra.

// en lycklig Becca  

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards